Copan, Honduras - Reisverslag uit Copán, Honduras van Marjolein Moerkerk - WaarBenJij.nu Copan, Honduras - Reisverslag uit Copán, Honduras van Marjolein Moerkerk - WaarBenJij.nu

Copan, Honduras

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

27 Oktober 2012 | Honduras, Copán

30-09-2012 t/m 04-10-2012
DAG 35 t/m 39

We zijn in 1 dag vanaf Utila naar dit dorpje, Copan Ruinas, gereist. Over een afstand van 350 km hebben we 11 uur gedaan. Ongelofelijk, iedere keer weer opnieuw. We kwamen rond 5 uur aan, zijn 2 hostels gaan bekijken en vonden de tweede meteen heel chill. Er waren daar niet veel andere travellers. Misschien 4 anderen. Die eerste avond dat we daar waren zijn we naar de supermarkt gegaan om boodschappen te doen. Helaas waren de groentewinkeltjes al gesloten en konden we dat niet in de supermarkt kopen. Het is wel de eerste avond geweest dat we gingen koken, want we hadden daar een geweldige keuken.
De volgende dag eerst maar eens beetje rondgekeken, mooie foto's gemaakt en beetje gekaart met de anderen daar.
We hebben ook onze hardste regenbui ooit gezien! Het water gutste van alle kanten van de berg en daken en bomen waren onwijs te keer aan het gaan. Heel bizar, en voor bijna een uur lang.
De dag daarna onwijs mooie ruines bezocht en smiddags weer voor de hele middag regen waardoor we niet zoveel gedaan hebben.
Een ander mooi verhaal is over the 'hot springs'. Er was een excursie daar naar toe, maar die was redelijk duur en dat wilde we niet. Het was 24 km van ons hostel vandaan en absoluut niet wandelbaar. We begonnen daarentegen wel met lopen en we begonnen met liften. De derde auto nam ons mee en we sprongen achterin. Niet zomaar achterin, maar in een pick up truck. We reden met 60 km pu over zandweggetjes, enorme kuilen, stenen, kleine riviertjes die over de zandweg liepen etc. We waren blij toen we er waren want het is geen pretje zo achterin zo'n wagen. Al was het wel een hele ervaring.
De dag erna paardgereden in de bergen, Bart voor z'n eerste keer! En het was super! We konden alles doen wat we wilden en Bart deed het heel goed, alleen de spierpijn de dag erna vond ie wat minder! Hoort erbij natuurlijk:-D
De dag erna was het toch maar weer de tijd om te gaan, naar Antigua, om eindelijk spaans te leren, want dat hebben we echt nodig hebben we gemerkt.

Dikke kus van ons en gauw schrijven we over onze ervaringen in Antigua!!

Xxxxxx