Cancun, Tulum (Mexico) + Caye Caulker (Belize) - Reisverslag uit Utila, Honduras van Marjolein Moerkerk - WaarBenJij.nu Cancun, Tulum (Mexico) + Caye Caulker (Belize) - Reisverslag uit Utila, Honduras van Marjolein Moerkerk - WaarBenJij.nu

Cancun, Tulum (Mexico) + Caye Caulker (Belize)

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

14 September 2012 | Honduras, Utila

28-08-2012 t/m 06-09-2012
DAG 2 t/m 11

Dag lieve mensen!!

Hier dan ons eerste verslagje van onze reis door de eerste drie landen: Mexico, Belize en Honduras.
We begonnen onze reis in Cancun, waar we een mooi hotel hebben opgezocht voor onze eerste nacht. Er zat zelfs een zwembad bij en de kamer zag er erg mooi uit. Ons eerste ontbijt bestond uit een paar sneetjes geroosterd brood met wat boter en suiker erop. Is weer eens wat anders...
De volgende dag zijn we vertrokken naar Tulum. Een plaatsje, iets zuidelijker waar we een stuk of 4 overnachtingen gehad hebben in een super leuk hostel. Hier sliepen we ook met anderen op een kamer waar we uiteindelijk veel tijd mee hebben doorgebracht. We zijn onder andere naar het strand van Tulum geweest, naar Akumal om te snorkelen en naar de Maya ruines in Tulum. Super mooi en geweldig om allemaal te zien en te doen. Het reizen naar en vanaf Tulum was erg goed te doen, want het waren mooie grote bussen met airco waar we een paar uurtjes in gezeten hebben. De volgende plaats was Chetumal. Hier wilde Bart en ik een nachtje blijven en Melanie (een australisch meisje die we leerde kennen in Tulum) ging door naar Caye Caulker (eiland naast Belize). Maar het enige wat er in Chetumal te doen was was een museum bekijken van de Maya's. Daar hadden Bart en ik niet zo'n zin in dus hebben we uiteindelijk besloten Melanie achteraan te gaan. Dat betekende dat we de grens van Mexico naar Belize per boot zouden overgaan. We vonden Melanie al snel en voordat we de boot op mochten werden al onze tassen in lange rijen gelegd en kwam de security eraan lopen met hun grote drugshonden. Alle tassen werden goed door gesnuffeld om te kijken of niemand drugs mee smokkelde. Dat was gelukkig niet het geval en we konden de boot op. Na een bootrit van 2 uur ongeveer zaten we op het heerlijke kleine eilandje. Binnen een uur (oke, max 2 uur) zou je een rondje om dit eiland kunnen lopen. Ons eerste nacht liepen we langs een hostel wat goed aangeschreven stond in onze Lonely Planet.Deze was helaas vol. Daarna werden we naar een andere gebracht en hebben we 1 nacht doorgebracht. Dit hostel was echter zo onhygienisch dat we daar ook niet langer wilden blijven. Die eerste nacht liepen de bedbugs over Bart zn lichaam, waardoor hij helemaal paranoide wakker werd en daar niet meer wilde slapen, wat ook niet meer dan normaal is. Mijn bed (bovenste van een stapelbed) had daar gelukkig geen last van en de rest van de nacht hebben we daar maar samen in geslapen. Gelukkig was er die dag erna wel weer plek in het eerste hostel waar we daarna naartoe zijn verhuisd. Dit was het tegenovergestelde en hebben daar een heerlijke 5 nachten gehad.
Toen was het helaas wel weer tijd om te vertrekken. Melanie hadden we de dag ervoor uitgezwaaid want zij moest het vliegtuig naar LA halen. Ik vond het heel jammer want we konden het erg goed met z'n drieen vinden. Wij hebben onze plannen een beetje gewijzigd en zijn richting Honduras vertrokken ipv Guatemala. In eerste instantie wilde we de spaanse cursus gaan doen, maar het bleek makkelijker te bereizen eerst de andere route te doen. En daar gingen we. We hebben 2,5 dag gereist in warme en volle bussen waar ik op een gegeven moment helemaal klaar mee was. Maar toen we op Utila (eilandje boven Honduras) waren was alles weer goed. Daar zitten we nu nog en hebben het erg naar ons zin. We hebben een mooie duikschool uitgekozen waar we de afgelopen 4 dagen onze Open Water Course hebben gedaan. We hebben kennis gemaakt met het duiken en willen hierna ook onze Advance Course gaan doen zodat we daarna kunnen duiken waar we willen. Daarbij zit een super mooi apartement waar we heerlijk vertoeven op het moment. We zijn van plan hier nog zo'n 2 weken te blijven en dan willen we wel graag verder naar Guatemala om daadwerkelijk de spaanse cursus te doen.

De foto's hebben we niet geupload op deze site, maar op facebook. Dus voor degene die de foto's willen bekijken moet even naar facebook. We hebben een aparte pagina aangemaakt op facebook voor onze reis waar we onze foto's neerzetten. Als je niet in de lijst staat voor die pagina moet je het me maar even laten weten via deze site dan kan ik je even toevoegen.

Ik hoop dat jullie het leuk vinden wat van ons te horen en ons volgende verslag zal over een paar weken wel weer komen!!

Veel liefs uit Utila!!!

• 14 September 2012 - 07:59

Anja Vleeming:

Hoi Marjolein,

Wat leuk om wat te horen van je.
    Zo te lezen hebben jullie het erg naar het zin.
    Behalve de bedden dan, maar dat zullen nog weleens vaker mee maken, dat het niet altijd even fris is.
    Ik zou zeggen geniet van deze reis en maak veel foto's.

groetjes Anja

• 14 September 2012 - 08:39

Evelyn:

Hey Lein en Bart,

Wat geweldig wat jullie nu al hebben meegemaakt en dat in 2,5 week tijd. Leuk om te horen. Leuke foto,s! Geniet ze!

xx Evelyn

• 14 September 2012 - 09:21

Ieke:

Hoi Marjolein,

Super, om wat van jullie te horen. Wat hebben jullie al veel meegemaakt!
    Kun je mij toevoegen op FB zodat ik de foto`s kan bewonderen.

Heel veel plezier en ik ga jullie zeker verder volgen. Geniet ze!!

Lieve groet, Ieke

• 14 September 2012 - 22:37

Sjaak:

Goed om van jullie te horen
    Wat een supertocht en wat wat zijn jullie actief.
    Maar het klinkt heerlijk
    Ga zo door! groeten en x van Sjaak&Petri

• 16 September 2012 - 15:20

Birgit:

Hoi Bart en Lein!

Leuk om jullie verslagen te lezen:) Heerlijk hoor!
    Kunnen jullie mij ook toevoegen op facebook zodat ik ook de mooie foto's kan bekijken.

Have fun!!

X Birgit

• 17 September 2012 - 22:26

Thomas:

Haha Tulum, ben je bij het snorkelen mijn oude bril nog tegen gekomen?? Mooie fotos, en mooie reis!

• 17 September 2012 - 23:51

Ellen:

Hoi Lein en Bart,

Klinkt allemaal heerlijk en avontuurlijk. Niet weten wat er gaat komen en mooie en minder mooie dingen meemaken (vooral nare beesten) Wij zijn net erug van een lang weekend Texel (ook leuk)
    Heb snel op FB l wat foto's voorbij zien komen maar ga ze later op mijn gemak bekijken. Geniet ze verder en tot later Liefs El en Annelies

• 25 September 2012 - 21:35

Alex:

Hai Marjolein en Bart,

wat super dat jullie dit doen. Velen zullen het ook willen, maar om het ook echt te doen...
    Hier nog 1..
    Heel veel plezier en doe voorzichtig!

Groeten vanuit een koud, nat en winderig Huizen.

Alex
    IZIFitness

• 17 Oktober 2012 - 16:40

Lenny Veenstra:

Hoi lieve Marjolein en Bart,

Jaja beetje late reactie.......................Ik heb jullie verslag gelezen en hoor natuurlijk ook van de tantes hoe het jullie vergaat!! Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben en nu aan het spaans leren zijn.
    Jammer dat ik jullie foto's niet kan bekijken, ik zit zelf niet op FaceBook.
    Heb het vooral leuk en geniet!!! Heel veel liefs van Lenny

• 18 Oktober 2012 - 22:20

Tamara:

Hoi Marjolein en Bart,

Wat leuk om jullie reisverslag te lezen, zo gaaf dat jullie dit samen doen.
    Geniet van alle mooie dingen en het weer, hier is het vooral erg nat.
    Veel plezier samen.

Tamara