Antigua & San Juan Del Obispo, Guatamala - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Marjolein Moerkerk - WaarBenJij.nu Antigua & San Juan Del Obispo, Guatamala - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Marjolein Moerkerk - WaarBenJij.nu

Antigua & San Juan Del Obispo, Guatamala

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

20 December 2012 | Guatemala, Antigua

05-10-2012 t/m 24-10-2012
DAG 40 t/m 59

Op het moment dat ik dit aan het schrijven ben zijn we alweer 2 maanden verde...... Maar nu, nu echt, beloven we plechtig de blog meer up-to-date te houden. Hiervoor hebben we ons gewapend met een nieuwe laptop, zodat we niet meer een internetcafe hoeven te betreden. Uit ervaring is gebleken dat we hier beiden te lui voor zijn. Laat het schrijven beginnen.

Antigua is een mooie stad, sfeervol, mooi, gezellig en veilig. Het is gelegen in een dal waarbij je op een goede dag uitzicht hebt op 3 vulkanen. De tweede dag dat we in Antigua waren viel het Bart pas op dat hij voor het eerst in zijn leven een vulkaan zag, best indrukwekkend.
De eerste avond zaten we in een bar waar we aan de praat raakten met een lokale kerel. Hij was dol enthousiast over Antigua en wilde ons de graag de stad laten zien. Dit kwam er uiteindelijk op neer dat we de komende 2 dagen een persoonlijke gids hadden. Hij liet ons de de lokale restaurants zien, de koffiebars met de beste koffie, de markt, de museums, de bakkerij met het beste bananenbrood en het duurste hotel van Guatemala, regelde notabene een gratis shuttle alsof wij daar verbleven om vervolgens naar het mooiste uitzicht van de stad te gaan. En diezelfde avond stonden we tussen alle Guatemalezen los te gaan in de lokale discotheek. Ja ja, het waren 2 mooie dagen. Op dag 3 bracht David ons naar het stadje San Juan Del Obispo. In eerste instantie om de oudste kerk van Guatemale te bezichtigen en als tweede om chocolademelk te drinken bij een familie die hij kende. Tijdens het drinken van de zelf gebrouwen chocolademelk bedachten we dat we nog steeds een Spaanse school moesten uitkiezen voor les. David raakte in gesprek met de vrouw. Na een korte woordenwisseling was duidelijk dat het hier ook kon. Helemaal top! Verblijven in een klein stadje net buiten Antigua waar niemand, maar dan ook niemand Engels spreekt. De volgende dag pakten we onze koffers en vervolgens hebben we 2 weken Spaans geleerd, bij twee verschillende families. Bij de ene familie sliepen we en kregen we les en bij de andere gingen we eten. Het was extra leuk om bij twee verschillende families te zitten omdat we hierdoor nog meer moesten oefenen.

De 2 weken Spaans hebben Bart wel een beetje de das om gedaan. Hij zat na 3 dagen al te zeuren, maar zette wel stug door. Elke dag 4 uur Spaans en dan ook nog huiswerk, dat waren Lein en Bart niet meer gewend. De dagen waren dan ook vaak hetzelfde. 8.00 ontbijt, 8.30 les tot 12.30, lunch, huiswerk, diner, huiswerk en slapen. Naast de Spaanse les heeft Lein zich ook nog weten te storten op onze huislabrador "Lucky". Hij leek geen manieren te kennen, maar met brokjes, elke dag oefening en wat geduld kon je zo'n beestje toch nog aardig wat leren. Voor details moet je verder bij Lein zijn. De families waar we verbleven waren erg lief en zorgzaam. We werden met open armen ontvangen en we vonden het afscheid dan ook moeilijk.

Na twee weken Spaans waren we weer terug in Antigua. We hebben hier nog even flink wat geshopt. Marjolein heeft leren laarzen gehaald en ik schoenen. We zijn hiervoor in een klein stadje geweest genaamd "Pastores". De stad bestond uit 1 straat met zo'n 30 lederwinkels. Na alle winkels in te zijn gelopen, uiteindelijk met de spullen van de eerste winkel er vandoor gegaan...typisch....Maar goed, onze shopkoningin was erg blij met haar nieuwe laarzen..... Op naar San Pedro de Laguna!!!!